Het brein kent geen taal – Gerard Russchen

Internetvisie #durftedelenGerard Russchen

Onze naam en payoff. Onze visie komt hierin heel duidelijk naar voren:

wij geloven in de wederkerigheid van delen.

Het delen van

  • netwerk
  • kennis
  • succes
  • problemen

Een blog is bedoeld om kennis te delen. Kennis van producten, diensten en interesses. Mijn blog van vandaag wijkt af van die regel. Ik wil namelijk geen kennis delen, maar een probleem, iets waar ik dagelijks tegen aan loop. Ik ben benieuwd of je je er in herkent en hoe je mij mogelijk kan helpen.

Vaak heb ik gesprekken met (potentiële) klanten, relaties, collega’s etc. waarin mijn visie, oprechte overtuiging, enthousiasme en ideeën er toe leiden dat er mooie kansen en oplossingen ontstaan. Het maken van keuzes op basis van gevoel, ervaring en (online) visie ligt hieraan ten grondslag. Vol enthousiasme kom ik terug op kantoor en vertel over het enerverende gesprek dat ik heb gehad. De uitdaging is dan om die energie, dat gevoel goed te verwoorden.

Voor mij is dat bijna onmogelijk, mijn gevoel onder woorden te brengen en een voorstel uit te werken dat aansluit bij het gesprek. Er zit geen ziel in, geen emotie, geen gevoel.  Simon Sinek zegt in zijn bekende presentatie over de golden circle (5 min 48 sec)dat het limbische brein geen taal kent. (the limbic brain has no capacity for language). Op mij geprojecteerd komt het er op neer dat ik niet goed in staat ben om mijn gevoel/emotie op papier te krijgen.

Voor mij als ondernemer loop ik hier op eigen wijze dagelijks tegenaan. Hoe breng ik mijn gevoel/emotie goed over als ik niet met iemand aan tafel zit? Precies die vraag stel ik in deze blog centraal. Dus:

Wie heeft er goede ideeën, werkwijzen of oplossingen waarmee ik in het bevestigen van mijn gesprek, het maken van een voorstel, het schrijven van een offerte mijn gevoel over kan brengen. Het gevoel klopt namelijk wel, wordt ook wel herkend, maar is niet in woorden uit te drukken.

Ik heb recentelijk 2 video prijsindicaties gemaakt in plaats van een bestand gemaild. Ik moetneuromarketing zeggen dat komt zeker dichter in de buurt. Maar ik sta, naast deze oplossing,open voor andere suggesties. Wie herkent zich hierin en wil hier eens met mij over sparren. Deel jij jouw kennis met mij?

Gerard@internetvisie.nl

, , , , ,